A Hétfa Kutatóintézet magazinja

Összkép

Mezítlábas művészet

2017. március 13. - Dorottya Orbán

2012-ben jártam először az Ördögkatlan Fesztiválon és rögtön az első perc meghatározó volt: Nagyharsányba érkezve Kiss Tibi (Quimby) sétált el mellettem, kezében festékkel. Egy üres parasztház szobájának falát festette tele. Csakúgy.  Az Ördögkatlan immár tizedik nyarára készül idén és még mindig ugyanaz a mezítlábas fesztivál, mint a kezdetekkor. Bérczes Lászlóval, a Katlan fesztivál megálmodójával és főszervezőjével beszélgettünk. A cikk folytatása az Összképen olvasható. 

A fesztivál születésének története szinte már legenda. Bérczes László a kezdetektől a Bárka Színházban dolgozott, és 2001-ben kapott először felkérést, hogy a Bárkásokkal a Művészetek Völgyében szervezzenek programot Pulán. „Én nem születtem zenésznek, vagy színésznek, engem az egész kultúra, minden művészeti ág érdekel. A fesztiválosdi az, ami ezt a szerteágazó érdeklődést ki tudja elégíteni.” – mondja. Onnantól kezdve minden nyáron visszatértek Pulára, egészen 2008 nyaráig.

Fotó: Ördögkatlan - Brozsek Niki

2008 júniusában csörgött a telefon, Márta István (a Völgy igazgatója) hívta a hírrel: abban az évben pénzhiány miatt nem lesz Völgy. „Ott álltam Pécsett, a Széchenyi téren, rengeteg programtervvel, letettem a telefont és azonnal tudtam, hogy valamit itt csinálni kell. Nem szeretem a kudarcokat, nem sokat vacakoltam. Bárkinek mondtam, hogy fesztivált szeretnék szervezni, úgy gondolta, hogy a következő nyárra tervezem, pedig én akkor és ott akartam. Próbáltak lebeszélni arról, hogy valamit ennyire rövid idő alatt megszervezzünk, de én tudtam, hogy ha valami egyszer megvalósul, akkor azzal már nem lehet mit csinálni, tudomásul kell venni, hogy létezik.” – meséli.

Véletlenek sorozata következett, párjával, Kiss Mónikával (aki egyébként a szakmai életben is társa) eljutottak Nagyharsányra, ahol a polgármester nagyon nyitott volt az ötletre. „Őszintén szólva, akkor hallottam először erről a faluról, egyáltalán nem voltam ismerős a környéken.” Végül több falu is csatlakozott a kezdeményezéshez és másfél hónap múlva, augusztus elején megrendezték az első Ördögkatlan Fesztivált. Kicsi rendezvény volt, mindössze két és fél nap, de a sajátjuk.

A cikk folytatása az Összképen olvasható. 

A bejegyzés trackback címe:

https://osszkep.blog.hu/api/trackback/id/tr3112334263

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása